سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با درب چوبی و مزایای خرید آن

درب چوبی

دربهای ورودی ساختمان اولین چیزی هستند که مهمانان و رهگذران از خانه و ساختمان شما خواهند دید که در بین آنها درب چوبی به دلیل ویژگی های خوبی که دارد، محبوبیت زیادی در بین افراد دارد. این درب ها اکثرا به دلیل ظاهر زیبایی که دارند، تاثیر زیادی بر طراحی دکوراسیون دارند. قیمت درب چوبی معمولا بالاست ولی در عین حال پرطرفدار هستند، چرا که نسبت به درب های دیگر مقاومت خوبی در برابر رطوبت، پوسیدگی، کپک، رشد حشرات و ساییدگی دارند.

دربهای ساخته شده از چوب بلوط و گردو بسیار رایج بوده و زیبایی خاصی دارند، اما چوب ماهون هندوراس در بین آنها بهترین است. این درب چوبی بسیار مستحکم هستند و در مقایسه با سایر درب ها در برابر عوامل خارجی دوام بهتری دارند.

 درب های چوبی دارای بافت، طرح طبیعی و زیبای چوب هستند و زیبایی طبیعی را به رخ بیننده می کشند.

مزایای درب چوبی را می دانید!

برخلاف آهن و شیشه، چوب عایق خوبی در مقابل سرما و گرما می باشد که این عامل یکی از نقاط قوت درب های چوبی محسوب می شود.

یکی دیگر از مزایای درب چوبی مقاومت آنها در برابر صدا و در واقع عایق صدا بودن آنهاست و همین عامل دلیل اصلی استفاده از درب چوبی به عنوان درب های ورودی ساختمان است.

 از طرفی می توان با استفاده از پوشش های مناسب، درب های ورودی چوبی را در برابر باد و رطوبت محافظت کرد.

با اینکه درب چوبی به طور تقریبی با همه سبک ها ست می شود، اما ساختمان هایی که سبک کلاسیک دارند، هماهنگی چشمگیری دارند. با وجود اینکه اکثر ساختمان های مدرن برای طراحی و ساخت درب های ورودی شان از آهن و شیشه استفاده می کنند، اما استفاده از درب چوبی برای این سبک ساختمان ها جایگاه ویژه ای داشته است.

خرید درب چوبی و انتخاب چوب مناسب

در ساخت و خرید درب چوبی از چوب درخت کاج، صنوبر و یواکا استفاده می شود. البته در بازار امروزی چوب، صنوبر و نوع خاصی از کاج، به نام یولکا شهرت دارند.

از طرفی، چوب روسی نیز در بازار موجود بوده و در دو نوع ساپنا و یولکا هستند. همین تنوع بسیار در انواع چوب برای خرید درب چوبی می تواند کار را سخت کند اما در انتخاب چوب مناسب باید به نکاتی مانند مقاومت چوب و ماندگاری آن توجه ویژه ای نمایید.