سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی انواع آلاچیق

آلاچیق سرپناهی دنج و زیبا برای ارتباط با طبیعت فراهم می کند. برای طراحی دکوراسیون فضای سبز و محوطه سازی و اجرای آلاچیق می توانید از مصالح طبیعی مانند سنگ یا چوب و یا ترکیب آن ها در کنار هم استفاده کنید. کف پوش های سنگی هم جلوه زیبایی به آلاچیق می دهند  .

طراحی دکوراسیون

 

هماهنگی مصالح با مبلمان در طراحی آلاچیق

 

اگر برای آلاچیق از چوب استفاده می کنید، می توانید صندلی و مبلمان چوبی با رنگ هماهنگ با کفپوش انتخاب کنید. ساخت آلاچیق چوبی معمولا بسیار پر طرفدار است اما آلاچیق فلزی و سنگی و غیره نیز جذابیت حودشان را دارند.

 

طراحی آلاچیق

 

سقف پوشالی
در برخی مناطق با در نظر گرفتن اقلیم و مصالح بومی، پوشال های گیاهی سقف آلاچیق در ترکیب با چارچوب های چوبی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع آلاچیق ها در شمال ایران بسیار پرکاربرد است و از ساقه های برنج به دست می آیند.

سقف گیاهی
یکی از محبوب ترین انواع سقف برای آلاچیق ها، سقف هایی هستند که از گیاهان رونده و به مرور زمان شکل می گیرند.

سقف چوبی مشبک
سقف های چوبی مشبک، با اشکال انتزاعی از طبیعت طراحی می شوند و عبور نور خورشید از آن جلوه زیبائی به وجود می آورد. این سقف ها با تنوع طرح و نقش برای شما امکان انتخابی متناسب با سلیقه خودتان را فراهم می کند.

دیوار پارچه ای در طراحی آلاچیق
دیوار های پارچه ای هم یکی دیگر از ایده های جذاب برای آلاچیق هستند و با ایجاد نیم سایه از تابش مستقیم نور خورشید به داخل آلاچیق جلوگیری می کند. دیوار پرده ای و پوشش مبلمان می تواند با هم هماهنگ باشند.

سقف پارچه ای تا شو
سقف های پارچه ای با استفاده از ریل ها و گیره های مخصوص، به شما امکان باز و بسته کردن سقف را می دهند.

سقف و دیوار حصیری
حصیر، از جذاب ترین گزینه ها برای سقف و دیوار آلاچیق است. با توجه به این که حصیر، می تواند رطوبت را در خود نگه دارد، موجب خنک شدن و تلطیف هوا می شود.

سقف و دیوار یک پارچه در طراحی آلاچیق
با ترکیب ایده های قدیمی و طراحی مدرن هم می توانید سقف و دیوار آلاچیق تان را طراحی کنید. در طراحی این آلاچیق ها حد و مرزی میان سقف و دیوار نیست.

سقف کوچک با عرض کم برای آلاچیق ها
نیازی نیست حتما همه آلاچیق را مسقف کنید. می توانید با در نظر گرفتن جهت تابش آفتاب از سقف هایی با طول و عرض کمتر استفاده کنید.

ساخت آلاچیق چوبی

 

تزئین آلاچیق ها

 

در تزئین آلاچیق ها، می توانید از رنگ و نور استفاده کنید.

استفاده از رنگ در طراحی آلاچیق
فضا های رنگارنگ همیشه می توانند باعث تاثیرات مثبتی در روحیه باشند. با در نظر گرفتن پوشش گیاهی مکان آلاچیق، رنگ ها را انتخاب کنید. هماهنگی رنگ ها با رنگ های پوشش گیاهی، می تواند فضای منحصر به فردی را برایتان ایجاد کند. دقت داشته باشید که در انتخاب رنگ افراط نکنید.

نورپردازی در طراحی آلاچیق
قطعا آلاچیق باید در طول شب هم قابل استفاده باشد. بنابراین نورپردازی آلاچیق اهمیت زیادی دارد. در انتخاب وسایل نورپردازی دقت داشته باشید و هم به جنبه زیبائی و هم به جنبه کاربردی آن توجه داشته باشید.

آلاچیق چوبی