سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی (UPVC)

در و پنجره‌ دوجداره یو پی وی سی می توانند یکی از جذابیت های دکوراسیون داخلی محسوب شود. با استفاده از پروفیل‌ UPVC و شیشه‌ دوجداره ساخته می شوند و مزیت های بسیاری دارد که موجب شده است امروزه درب و پنجره های دو جداره UPVC به یکی از اصلی ترین گزینه ها در صنعت ساختمان تبدیل شوند. 

طراحی دکوراسیون داخلی

این در و پنجره ها، تنوع بسیاری به ویژه در انواع حالات بازشو دارند و امکان ساخت آن ها با طرح های گوناگون وجود دارد. به علاوه با این که رنگ اصلی یو پی وی سی سفید است، اما امکان رنگ آمیزی آن نیز وجود دارد. 

 محبوب‌ترین طرح‌های درب های UPVC چیست؟

طیف گسترده ای از طرح ‌ها برای درب های UPVC وجود دارد که با توجه به میزان فضا، بودجه و سایر فاکتور ها، می توانید یکی از انواع آن را برای طراحی دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان خود در نظر بگیرید. در ادامه به معرفی انواع طراحی ها برای درب های پاسیو می پردازیم:

دوجداره

درب تاشو

درب تاشو از بخش‌های جداگانه‌ای ساخته شده است که در امتداد ریل حرکت می کنند. زمان باز شدن، دو بخش آن بر روی یکدیگر قرار گرفته و یک طرف درب کاملا باز می شود و یک مسیر عریض برای رفت و آمد به وجود می آورد. این درب ها، گران ‌تر از درب های فرانسوی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، هستند ولی برای خانه هایی با پاسیوهای پهن، گزینه‌ ایده آلی است.

درب فرانسوی

این درب ها طراحی کلاسیک دارند و شامل دو درب ثابت در مقابل یکدیگر است که درون یک فریم قرار گرفته. این درب ها معمولا به سمت خارج باز می‌شوند و زمانی که به هم نزدیک شوند، قفل می شوند.

درب پاکتی

درب‌ پاکتی شبیه درب‌ تاشو است و اصلی ترین تفاوت آن ها در ریل و چگونگی باز شدن آن ها است. درب های پاکتی معمولا وارد حفره ای داخل دیوار می شوند و هنگام باز شدن، ناپدید می شوند. این درب ها گران قیمت تر از انواع دیگر است.

درب کشویی داخلی

درب کشویی داخلی از پانل های شیشه ای بزرگ ساخته شده است که روی ریل هایی به شکل کشوئی حرکت می کنند ولی بر عکس درب های تاشو که به طرفین حرکت می کنند، درب‌های کشویی فقط درون فریم امکان جابجائی دارند. این طراحی برای مکان‌های کوچک زیاد مناسب نیست چون فضای شما را کوچک می کند.

دوجداره

مزایای استفاده از پنجره دوجداره UPVC

پنجره دوجداره upvc  یکی از بهترین و مناسب ترین انتخاب ها برای ساختمان های امروزی است و علاوه بر تامین امنیت و دوام بالا، در برابر آلاینده های صوتی و تنفسی نیز مقاوم است. انواع جدید پنجره های دوجداره، عایق گرما و سرما بوده و در برابر پوسیدگی، زنگ زدگی و ضربه های شدید مقاوم هستند. علاوه بر این سرعت و سهولت نصب پنجره دوجداره در مقایسه با پنجره های دیگر، بالاتر است.

قیمت پنجره دوجداره

برای تعیین قیمت پنجره دوجداره، ابتدا باید اجزاء آن از جمله پروفیل، شیشه دوجداره، یراق آلات، رنگ پروفیل، بازشو پنجره، گالوانیزه، توری، هزینه نصاب و غیره را بررسی کرد. همچنین مواردی دیگر مانند نوع طراحی و تعداد درب و پنجره ها، تعداد و نوع بازشو ها نیز می توانند با هم تفاوت داشته باشند. به همین دلیل بدون اندازه گیری و بررسی های کامل، قیمت پنجره دوجداره یو پی وی سی را به طور دقیق ارائه کرد.

 طراحی دکوراسیون داخلی