سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی نمای مدرن، دکوراسیون نمای ساختمان

نمای یک ساختمان از آخرین مواردی است که طراحی می شود اما اولین دید را از یک ساختمان می دهد. می توان گفت با دیدن نما اولین تصویر از کل ساختمان در ذهن ما شکل می گیرد. طراحی نمای بیرونی ساختمان، بخشی از طراحی دکوراسیون است که اغلب بیشترین توجه را چه در میان طراحان و چه برای مردم عادی به خود جلب می کند.

طراحی نمای بیرونی ساختمان

 به عبارتی، نما هویت ساختمان را تعریف می کند و حتی می توان گفت هویت شهر را نیز متاثر می کند. نما های مدرن امروزی هم تعریف جدیدی از هویت ساختمان ها ارائه می کنند. در ادامه بخشی از اصول طراحی نمای مدرن ساختمان را معرفی می کنیم .

نمای ساختمان می تواند شامل یک حجم ساده باشد. در معماری مدرن، اغلب نما ها ساده و احجام به صورت یکپارچه هستند. همچنین پنجره ها نیز معمولا یکپارچه بوده و متریال محدودی، مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه گاهی از ترکیب دو یا چند حجم در طراحی نما استفاده می شود به ویژه در ساختمان هایی که در نما، شکست یا اختلاف سطح دارند. اختلاف رنگ و جنس کنتراست جذابی در نما به ایجاد می کند. به علاوه گاهی بعضی ها سبک مدرن را دوست دارند اما خواهان سادگی بیش از حد نیستند. در این صورت می توانید از چندین متریال برای طراحی نما استفاده کنید. یکپارچگی احجام و نداشتن جزییات بیش از حد مواردی هستند که نباید از آن غافل شوید. 

نماهای کرکره ای هم از جدید ترین انواع نما های مدرن هستند. این نماها، معمولا با کرکره های به هم پیوسته پوشیده می شوند. این طرح بیشتر در قسمت هایی اجرا می شود که پنجره و یا بالکن ندارند.

نمای مدرن ساختمان

صفحات پیوسته در نما که قسمت های مختلف را در قاب های تعریف شده قرار می دهند، هم یکی از ایده های جدید و جالب در طراحی نما است.

ایجاد فضای سبز در نما یکی دیگر از پیشنهادات جدید در طراحی نما است. از این طریق هم به تصفیه هوای شهر کمک می کنید و هم از زیبائی آن لذت خواهید برد.

پنجره های بزرگ هم از ویژگای های نمای مدرن است. در سبک مدرن، نیازی به هم اندازه یا یک شکل بودن پنجره ها نیست و لزومی ندارد که پنجره ها در یک راستا باشند.

استفاده از طرح های هندسی متفاوت، از ویژگی های نمای مدرن است. به جای این که طبق معمول، خطوط حالت عمود بر یکدیگر داشته باشند می توانید اشکال دیگری را برای نما طراحی کنید.

در معماری مدرن بالکن ها هم به صورت باکس های جلو آمده از سطح نما طراحی می شوند. بالکن پیش آمده از سطح یکدست نما، نوعی طراحی بسیار ساده است که به وسیله ایجاد احجام در سطح ساختمان طراحی می شود.

مصالح مورد استفاده در سبک مدرن، اغلب بتن، چوب، فلز و شیشه هستند. همچنین ترکیب این مصالح نیز در طراحی مدرن نما کاربرد دارد.

نورپردازی هم از مواردی است که توجه زیادی را در طراحی مدرن به خود جلب می کند. شدت نور و تعداد لامپ ها، جهت تابش نور و نوع طراحی نما، در نورپردازی مورد توجه است.