سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فلز در دکوراسیون داخلی

استفاده از فلز در دکوراسیون داخلی شاید به اندازه چوب یا سنگ متداول نباشد اما بد نیست کمی هم این متریال را با رعایت نکاتی به دکوراسیون محیط خود وارد کنید. فلز می تواند هم زیبا و هم بسیار کاربردی باشد و دکوراسیون فلزی امروزه با استقبال فراوانی مواجه شده است.

دکوراسیون فلزی

 

نکات کاربردی برای دکوراسیون فلزی

 

فلز از جمله متریال هائی است که بیشتر با سبک دکوراسیون مدرن مطابقت دارد و ترکیب آن با چوب یا پارچه می تواند چشم انداز زیبائی در فضای شما ایجاد کند. نکته قابل توجه در این رابطه این است که به علت سرد بودن فلز، باید دقت کنید که با متریال گرم و یا رنگ های گرم ترکیب شود و چوب می تواند بهترین گزینه باشد.

فلز در دکوراسیون داخلی

یکی دیگر از روش های استفاده از فلز در دکوراسیون، استفاده از رنگ های متفاوت است. رنگ های نقره ای، طلائی، مسی وغیره می توانند در ترکیب با متریال های دیگر جذابیت زیادی ایجاد کنند اما بهتر است که یک رنگ غالب داشته باشید. فلز های با رنگ گرم، در ترکیب با متریال های دیگر با رنگ های سرد زیبا تر می شوند و فلزات با رنگ های سرد، در ترکیب با رنگ های گرم متعادل می شوند. ایجاد تعادل میان عناصر سرد و گرم محیط، موجب جذابیت بیشتر آن می شود. به عنوان مثال فلز طلائی، با رنگ های بنفش و آبی و فلز نقره ای با رنگ های نارنجی و قهوه ای و قرمز، همخوانی بیشتری دارد. اگر دکوراسیون شما رنگ خنثی دارد، استفاده از فلزات با رنگ گرم بهتر است. به دلیل صیقل بودن فلز، استفاده از بافت در اجزای دکوراسیون مانند کاغذ دیواری یا مبلمان را فراموش نکنید.

دکوراسیون فلزی

کاربرد فلز در دکوراسیون بسیار متنوع است و می تواند در میز ها، تابلو ها، قفسه ها و غیره مورد استفاده قرار گیرد و ظاهری مرتب و ظریف و مدرن در دکوراسیون منزل، محل کار، فروشگاه یا کافی شاپ ایجاد کنند.

نکته مهم دیگر این است که کاربرد فلز در دکوراسیون حد و مرز دارد و نباید در استفاده از آن در فضای دکوراسیون افراط کنید. دکوراسیون فلزی و استفاده بیش از حد از فلز، موجب سردی و کرختی فضا می شود و از جذابیت آن می کاهد.

    فلز در دکوراسیون