سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکوراسیون مینیمال، انتخاب آرامش

هنگامی که خسته از هیاهو و تکاپو و شلوغی بیرون، به خانه بر می گردید، نیاز به محیطی آرام دارید تا انرژی از دست رفته را بازیابی کنید و به ذهن خود استراحت بدهید. شاید یکی از راه های ایجاد آرامش، قرار گرفتن در فضائی خلوت باشد. سبک دکوراسیون مینیمال، با ایجاد سکون و آرامش ذهنی و بصری، می تواند امکانی فراهم کند تا انرژی از دست رفته را جبران کنید.

دکوراسیون مینیمال

حضور حداقلی اجسام و رنگ ها  و سادگی دکوراسیون داخلی، امکان نفس کشیدن را برای شما فراهم می کند. بد نیست در این جا بپردازیم به اصول دکوراسیون مینیمال. به خاطر داشته باشید که در این سبک از دکوراسیون، از تلفیق با سبک های دیگر خودداری کنید.

دکوراسیون مینیمال

 

رنگ در دکوراسیون مینیمال

 

 در دکوراسیون مینیمال رنگ ها با ترکیب حداقلی دیده می شوند. رنگ ها می توانند باعث سادگی ویا پیچیدگی در فضا شوند. به علاوه در سبک دکوراسیون مینیمال معمولا از رنگ های خنثی در کنار طیف هائی از یک یا دو رنگ غیر خنثی استفاده می شود.

دکوراسیون مینیمال

 

وسائل در دکوراسیون مینیمال

 

  انتخاب و چیدمان وسائل مانند مبلمان در دکوراسیون مینیمال نقش مهمی دارند. در سبک دکوراسیون مینیمال، اجسام تکرار شونده، راحت و ساده هستند و از حضور وسائل زائد و غیر کاربردی اجتناب می شود. در چیدمان دکور مینیمال ابزار های غیر ضروری حذف می شوند و تلاش می شود تا وسائل ضروری، برجسته سازی شوند.

 یکی از کلیدی ترین اصول دکوراسیون مینیمال، تقارن است. تقارن باعث تشخیص بهتر فضا و  در نتیجه ایجاد حس امنیت می شود. تقارن، پیچیدگی را در دکوراسیون کاهش داده، آرامش بخش است و به مغز فرصت استراحت می دهد.

 معمولا در دکور مینیمال، کفپوش ها و فرش های شلوغ جایگاهی ندارند و سعی می شود یا از طرح های ساده استفاده شود و یا این که کف زمین خالی باشد. این کار باعث بزرگ تر نشان دادن فضا نیز می شود. همچنین موکت های ساده و لوکس نیز می توانند گزینه مناسبی جهت پوشش کف باشند.

از دیگر اجزای دکوراسیون، تابلو ها، مجسمه ها و آثار هنری هستند. در سبک دکوراسیون مینیمال معمولا دیوار ها خالی هستند یا این که تنها از یک گوشه یا یکی از دیوارها برای استفاده از وسائل تزئینی استفاده می شود.

مبلمان در دکوراسیون مینیمال، از بافت، طرح و رنگ های ساده برخوردار است و تعداد کوسن ها و اجزای دیگر وابسته به مبل، زیاد نیست. گاهی ترجیج بر این است که به جای استفاده از تعداد زیادی مبل و صندلی، از نیم ست و یا تنها از یک کاناپه در فضائی ساده استفاده شود.

 اجسامی مانند گلدان و ظروف تزئینی می توانند به تنهائی و بدون این که داخلشان را پر کنید در یک فضای خالی ساده مانند میز یا کنسول قرار بگیرند.

دکوراسیون مینیمال

با توجه به آن چه گفته شد، احتمالا اکنون می توانید به یک جمع بندی کامل از این سبک دکوراسیون رسیده باشید.