سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع شومینه در دکوراسیون داخلی

شومینه ها از اجزای طراحی دکوراسیون داخلی هستند که هم جنبه کاربردی دارند و هم جنبه زیبائی. شومینه ها می توانند هم در مجیط داخلی و هم در فضای خارجی و محوطه مورد استفاده قرار بگیرند.

طراحی دکوراسیون داخلی

برای ایجاد محیطی گرم با چشم اندازی طبیعی رو به باغ، می توان از فضایی تفکیک شده به وسیله پارتیشن شیشه ای استفاده کرد. همچنین می توانید برای تامین گرمای مورد نیاز این فضا از شومینه مناسب فضای باز استفاده کنید  . در ادامه انواع شومینه های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی را مرور می کنیم:

شومینه مدرن

شومینه هیزمی

از قدیمی ترین و رایج ترین انواع شومینه، شومینه هیزمی است. شومینه هیزمی به لحاظ زیبائی بصری و ایجاد صدا و بوی سوختن چوب در مقایسه با دیگر انواع سیستم های گرمایش محبوب تر است. قرار دادن هیزم در کنار شومینه نیز به زیبائی بصری آن می افزاید. شومینه های هیزمی نیاز به دودکش دارند و این دودکس ها معمولا پر هزینه هستند. به دلیل امکان پرتاب جرقه های آتش به بیرون از شومینه، بهتر است از محافظ شیشه ای استفاده شود. در نظر داشته باشید، تولید خاکستر و نظافت آن یکی از نقاط ضعف این نوع شومینه است. همچنین وجود دودکش موجب می شود بخشی از حرارت از این طریق خارج شود و بازده گرمائی شومینه کمتر شود. فراموش نکنید که دودکش باید در حین ساخت در نظر گرفته شود و پس از اتمام مراحل ساخت ایجاد دودکش هزینه بالائی خواهد داشت.

شومینه گازی

شومینه گازی، به جای هیزم از گاز برای روشن شدن استفاده می کند. یعنی یک جعبه که آتش در آن قرار دارد و به یک دودکش جهت تخلیه گاز خروجی شومینه متصل است. گرمایش شومینه گازی به نسبت سایر شومینه ها بیشتر است و این شومینه ها قابلیت تبدیل شدن به شومینه هیزمی را دارند.

شومینه برقی

برای شومینه های الکتریکی یا برقی نیازی به پیش بینی فضای لازم نیست و به راحتی می توانند در هر فضائی و با هر ابعادی قرار بگیرد. تنها کاری که برای نصب شومینه برقی لازم است انجام داد این است که دوشاخه آن را داخل پریز قرار دهید. 

شومینه های برقی طرح های متنوعی دارند و می توانند متناسب با هر سبکی انتخاب شوند. شومینه برقی علاوه بر ایجاد گرما، ابزاری جذاب جهت طراحی دکوراسیون داخلی خانه، بدون صرف هزینه های بالا است.
دیگر مزیت شومینه برقی این است که می تواند متحرک باشد. همچنین نگرانی های ناشی از تولید گازهای سمی نیز از با استفاده از این نوع شومینه بر طرف می شود.

شومینه الکلی

شومینه الکلی از انواع شومینه های مدرن هستند که در زمان کوتاهی محبوبیت زیادی یافتند. شومینه های الکلی جهت تهویه به دودکش احتیاج ندارند اما در مقایسه با شومینه گازی، توان تولید گرمای کمتری دارند، هر چند میزان گرمائی که تولید می کنند، مطبوع و قابل قبول است.

از دیگر مزیت های شومینه الکلی این است که با توجه به این که نیاز به دودکش ندارد بنابراین گرمای تولید شده از طریق دودکش از فضای داخلی، خارج نمی شود. سوخت شومینه های الکلی، بیواتانول مایع یا الکل ژلی است. بیواتانول ماده ای سازگار با محیط زیست است و الکل ژلی هم مشابه ضدعفونی کننده دست است که در اثر سوختن دود یا خاکستری تولید نمی کند. شومینه های الکلی نیازی به تمیزکردن و نگهداری زیادی ندارند و همچنین کاربری راحتی دارند.