سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی فضای سبز، طبیعت را به خانه ببرید

همه ما به فراخور فضائی که در اختیار داریم، مشتاقیم تا میزبان گل و گیاه در گوشه ای از منزل یا محل کارمان باشیم. حضور گیاهان در خانه علاوه بر این که باعث طراوت و زیبائی فضا می شود، موجب تصفیه و سالم سازی هوا نیز هست.

فضای سبز

اما در رابطه با فضای سبز و محوطه سازی لازم است مواردی را در نظر داشته باشید. گاهی ممکن است آن چه طراحی شده با آن چه اجرا شده است متفاوت باشد به این دلیل که فصل رویش گیاهانی که انتخاب کرده اید را در نظر نگرفته اید و یا این که گیاهانی را که کاشته اید هنوز نهال هستند و نیاز به زمان بیشتری دارید تا با آن چه که انتظار داشته اید رو به رو شوید. به علاوه به همزمان بودن رویش گیاهانی که انتخاب کرده اید نیز توجه کنید تا شکوفا شدن برخی همزمان با از بین رفتن برخی دیگر نباشد.

نکته قابل ملاحظه دیگر روش مراقبت و نگهداری از فضای سبز است. برخی از گیاهان نیاز به مراقبت ویژه ای نداشته و به راحتی با محیط منطبق می شوند. اما برخی دیگر نیازمند مراقبت های زیاد، تخصصی و پر هزینه هستند. در نظر داشته باشید که گاهی هزینه مراقبت از بعضی از گل ها از هزینه کاشت آن ها بیشتر خواهد شد.

محوطه سازی

 

عناصر فضای سبز

 

برای طراحی فضای سبز ، المان ها و انتخاب های گوناگونی وجود دارد که به مختصرا به معرفی آن می پردازیم:

 

1- آلاچیق

 

یکی از عناصر طراحی فضای سبز می توانند آلاچیق ها باشند. آلاچیق در فضای سبز ضمن این که موجب زیبا تر شدن فضای سبز می شوند، می توانند شرایطی جهت لذت بردن بیشتر از فضای سبز را مهیا کند و ابزار مناسبی برای در امان بودن از تابش مستقیم آفتاب، برف و باران باشند. با ایجاد یک آلاچیق، می توانید زمان طولانی تری از طبیعت لذت ببرید.

 

2- آب نما

 

آب نما ها نیز بخشی از محوطه فضای سبز هستند که ضمن ایجاد زیبائی بصری و دلنشین، می توانند باعث خنک تر شدن و لطیف تر شدن هوا به ویژه درتابستان باشند.

 

3- فلاور باکس

 

از جمله ابزار های پر طرفدار و زیبا برای طراحی فضای سبز، فلاور باکس است. فلاور باکس جعبه ای است که برای کاشت و پرورش گیاهان که برای استفاده در فضاهای کوچک گزینه مناسبی است. به علاوه برای فضاهای سبز وسیع نیز می توانند نقش گلدانی پر گل را بازی کنند.

 

4- پرگولا

 

پرگولا فضائی مشبک شبیه آلاچیق است که معمولا از مصالح شبیه چوب ساخته می شود و می توان با کمک گیاهان رونده مانند پیچک، فضای سبز زیبا تری را ایجاد کرد.